Thursday 26 June 2014

Berpuasa dengan Mighty 3 Gems!

Bulan puasa semakin dekat. Takut gastrik menyerang? Tidak bertenaga? Kelaparan? Dahaga? Memang banyak dugaan kan. TAPI anda boleh mengurangkan semua itu untuk menyambut bulan puasa dengan Mighty 3 Gems! Apa itu Mighty 3 Gems? 
Hah! Ini dia Mighty 3 Gems!
(ESP + Meal Shakes + Performance)
Kebanyakan orang yang berpuasa ni ada yang diserang sakit gastrik. Sakit gastrik bukan la perkara yang harus dipandang remeh kerana sakit gastrik ini adalah bahaya! Kenapa? Haaa. Jom kita berkenalan dengan Si Gastrik.

Apakah gastritis/gastrik? 

Gastritis terjadi akibat dinding permukaan di dalam perut seseorang individu itu telah terhakis oleh asid gastric iaitu asid yang dikeluarkan oleh perut untuk mencernakan makanan. Hakisan pada permukaan dinding perut ini bukan berlaku dalam masa sehari malahan mungkin mengambil masa berbulan-bulan atau bertahun-tahun sebelum seseorang itu mengalami symptom/tanda-tanda sakit perut di bahagian ulu hati. Antara tanda-tanda penyakit gastric/gastritis: 

(a) Sakit ulu hati 
(b) Rasa mual 
(c) Rasa perut kembung 
(d) Kemungkinan pesakit juga akan muntah 


Adakah penyakit ini berbahaya? 

Penyakit gastrik / gastritis di peringkat awal tidak begitu berbahaya, namun jika pesakit tidak mengambil langkah-langkah pencegahan, keadaannya boleh menjadi semakin serius iaitu boleh menyebabkan muntah berdarah. 

Hmmm. Bahaya kalau dah teruk gastrik ni. Boleh muntah darah lagi tu. Tak takut ke? Ada seorang kawan saya, dia ni asal gastrik ja mesti saya dah mula risau sebab dia nak berjalan pun payah. Apa lagi nak suru makan. Dia dah hilang selera nak makan sebab asal makan ja nak muntah. Tidak makan pun nak muntah. Kesian juga dekat dia ni. Tapi bagi nasihat bukan nak dengar pun. (jgn marah ah kawan kalau terbaca. :D)
Ada satu hari tu, dia nak cari supplemen untuk cantikkan kulit muka dia. Dia nak kulit muka jadi halus, putih dan gebu. Jadi saya sharing dengan dia tentang ESP (Energizing Soy Protein)*boleh click untuk tahu apa itu ESP*. Tahu kah kamu apa perubahan yang paling ketara dengan diri dia tanpa dia sedari? Selera makan dia bertambah! Rasa lapar tu lambat and perut dia boleh tahan smpai lunch dengan hanya minum ESP dan TIADA gastrik pun menyerang dia! Wah, hebat kan? Saya pun terkejut juga. Saya rasa bersyukur juga kerana dapat membantu dia dalam masalah gastrik yang dia dah tidak peduli mau rawat pun. Dalam masa yang sama, kulit muka dia pun lebih berseri dan jeragat semakin pudar. Kini, dia berterusan mengamalkan ESP ini. Happy tau kalau dapat tolong orang. :)

Mighty 3 Gems terdiri daripada ESPMeal Shakes dan Performance Drink *anda boleh click*
Saya suka ber-sharing dengan anda. Berpuasa lah dengan perut yang gembira tanpa serangan gastrik. Mighty 3 Gems ini boleh membantu anda. Belum cuba belum tahu kan? Kalau ada pertanyaan boleh contact saya k?

Elena
1116066
010-9370193
Page FB: Nutrition4U

No comments:

Post a Comment